Erken Kalkmanın Sırrını Buldum

Şubat 26, 2017 Begüm 0 Comments




Sabahları erken kalkmanın sırrını buldum

Migrenim var ve migreni olanlar bilir ki

Düzensiz yaşam tarzı en büyük düşmanlarınızdan biridir

Uykusuzluk, açlık, susuzluk, yorgunluk ataklarınızı tetikler

Uyku saatlerimin fazla değişiklik gösterdiği yakın bir zamanda bir atak geçirdim

Öyle zordu ki her dakika "bundan sonra aynı saatte uyuyup uyanacağım, bir daha asla bu kadar düzensiz yaşamayacağım" diye kararlar verdim

Karar vermek kolaydı da asıl önemli olan bunu uygulamaktı

Nasıl yaparım diye düşünürken kendimi ve uykumu gözlemlemeye başladım

Ve fark ettiğim bir şey oldu


Sabah alarm çalınca alarmı kapatıp uyumaya devam ediyordum

Çünkü alarm çalar çalmaz kalkmak benim için mümkün değil

Ama işte burada önemli bir nokta var

Yaklaşık 1 saat sonra ikinci bir alarm olmadan kendiliğimden uyanıyordum

Geç kaldığımı fark edip hızlıca hazırlanmaya başlıyordum

Yani alarm çaldıktan sonra, vücudumun beni uyandırması için, yaklaşık 1 saat gibi bir süreye ihtiyacı vardı

Ben de alarmı uyanmam gereken saate değil de 1 saat öncesine kurmayı denedim

Ve işe yaradı

7'de uyanmam gerekiyordu ve ben hem 6'ya hem de riske atmamak için 7'ye alarm kurdum

6'daki alarmı bilerek kapatıp uyumaya devam ettim ve 7'de kendiliğimden uyanmayı bekledim

Beklediğim gibi oldu ve daha 7'deki alarm çalmadan uyanmış ve uykumu da tam almıştım

Çünkü alarmla değil bedenimin uyandırmasıyla uyanmıştım

Bu stratejiyi 4 gündür uyguluyorum

Bazı günler uyumaya devam etmek istesem de 6'dan 7'ye kadar acıkmış oluyorum ve o açlık hissiyle daha fazla uyumam mümkün olmuyor

Açlık hissine karşı koyamayarak mecburen 7'de kalktım ve kendime çay demleyip kahvaltı bile hazırladım açıkçası

Hem uyku saatlerim hem de kahvaltı saatlerim düzene girdi

Sabahları geç kalarak kahvaltı etmeden evden çıkmalar geride kaldı

Yapmam gereken bu düzeni sürekli hale getirmek

Bunun için de hafta sonları da dahil olmak üzere hep aynı saatte kalkıyorum

Yaşamak için upuzun ve mutlu günler kazanıyorum ;-)

0 yorum: