İyi Ki Var

Mayıs 02, 2017 Kendimi Aradığım Cümleler 0 Comments



Şu hayatta yapmaktan sonsuz zevk aldığım 3 şey var

1. Spor yapmak
2. Öğrenmek
3. Müzik dinlemek

3'ünün ortak özelliği bana çok iyi geliyor olmaları. Ruhuma iyi geliyor, zihnime iyi geliyor, bedenime iyi geliyorlar.

3'ünü de yaparken kendimi kaptırıyorum, tam bir meditasyon haline bürünüyorum, zihnimdeki endişelerden uzaklaşıyorum.

Spor yaparken hareketlere odaklanıyorum bir kere, istemediğim düşüncelere fırsat kalmıyor, vücudumdan zararlı maddeleri terle uzaklaştırıyorum, stresimi atıyorum, endorfin salgılıyorum, ki sağlığa olan sayısız faydasını saymıyorum bile, bunlar sadece benim hissedebildiklerim.

Öğrenirken de kendimi kaptırıyorum, beynimde yeni bağlantılar kuruluyor, hiç duymadığım bir şeyse kısa süreli bir şaşkınlık yaşıyorum ki bu şaşkınlık haline bayılıyorum, daha önce duyduğum bir şeyse nerede duyduğumu hatırlıyorum, bağlantılarını güçlendiriyorum. Özellikle de ileride işime yarayacak bir bilgiyse ve mantık çerçevesine oturabiliyorsa değmeyin keyfime. Sebep - sonuç ilişkisi içinde mantıkla açıklanabilen her bilgiye hayranlık duyuyorum. 'Vay be, bunu bilmiyorum, öğrendiğim iyi oldu" hissi, işte bu his benim vazgeçilmezim.

Müzik dinlemek ruhuma öyle iyi geliyor ki, o ritimlerin birbiriyle uyumu, enstrümanı çalan kişinin el hareketleri, o ahenk, o tını... Müzik iyi ki var, benim hayatımda müzik hep arka planda çalmalı.

Bu 3 eylemin bir başka ortak özelliği de hiçbir yan etkilerinin olmaması :)
Evet çokça faydaları var ama hiçbir zararları yok (ekstrem sporlar yapıp kendinizi sakatlamadığınız ve iç karartıcı müzikler dinleyip kendinizi depresyona sürüklemediğiniz sürece).

Dünyanın en harika 3 şeyi. Sanki hediye olarak gönderilmiş dünyaya.

Ey insan, seni dünya hayatında zorlayacak çok şey olacak; ruhun acıların, hüzünlerin, duygusal gelgitlerin, kaybettiklerinin altında ezilecek ama sana öyle güzel şeyler veriyorum ki onları yaptığında ruhun o acılardan bir süreliğine arınacak, denilmiş gibi.

Öylesine harika, öylesine arındırıcı, öylesine tutup çekip başka diyarlara taşıyor gibi, uzaklaştırıyor kaygılardan insanı.

Akış demiştik ya, işte her şeyi unutup kendinizi tamamen akışa kaptırabileceğiniz 3 aktivite. Bırakın sadece hareketleri yapın, sadece yazılanları okuyun, ya da sadece ritimleri dinleyin, gerisi güzellik sağlık...

İyi ki var, güzel şeyler iyi ki var...


0 yorum: