Kendime Uzaktan Baktım

Nisan 21, 2017 Begüm 0 Comments



Televizyonun düğmesine basıp radyoyu açtım
Slow bir müzik dalga dalga yayıldı odaya
Yatağımın üzerindeki pikeyi sırtıma alıp büründüm
3lü koltuğun en köşesine yan oturdum
Dizlerimi karnıma çekip başımı da koltuğa dayadım

Kendime uzaktan baktım
Eski devirlerde yaşayan bir insanmış gibi
Bu çağa ait değilmiş gibi

Çok katlı bir mağazada saatlerce çalışmıştım
Bu çağa ait bir şeydi bu
Kendime uzaktan baktıkça
Normalde çok olağan gelen her şey
Birden gözümde yabancılaştı

Otobüse binip eve gelmiştim
Eski dönemlerde ne kadar da imkansızdı
Bir kadının dışarıda kendi başına seyahat etmesi
Hem de bu kadar kısa sürede bu kadar uzun yol alarak

Marketten dondurma almıştım
Bütün yiyeceklerini topraklarında
Üreten biri olarak hayal edince kendimi
Dondurma neydi
Paketli yiyecekler
Peki marketten almak
Her şeye bu kadar kolay ulaşmak

Bir apartmanın üst katlarına çıkmıştım
Tek katlı evlerin olduğu bir dönemde
Üst katta yaşamayı hayal etmişler miydi hiç

Mutfağa gidip su içmiştim
Suyu sırtımda taşımama gerek kalmadan
Musluğa kadar gelen suyu içemezdim tabii ki
Hazır temizlenmiş su kapıma kadar getiriliyordu

Televizyonu açmıştım
Evet elektrik diye bir şey vardı
Ve evime kadar ulaşıyordu
Tek bir düğmeye basarak dünyalara ulaşıyordum

Radyodan müzik yayılmıştı
Sesleri kaydetmeyi başarmıştık
İstediğimiz müziği istediğimiz anda dinleyebilirdik

Elime telefonumu alıp bu yazıyı yazdım
Şimdi de yayınlayacağım
Ve okumak isteyen insanlara ulaşacak

Bütün bunları çok eski bir dönemde hayal etmesi bile çok güç
Evet her şeye çok kolay ulaşılabilir

Ama kendime baktım tekrardan
Bir koltuğun kenarında bir örtüye bürünmüş
Yan oturmuş başını koltuğa yaslamış
Yorulmuş slow bir müzik dinliyor
Yalnızlığın kenarında

Her şeyi kendim yapabiliyordum
Kimseye ihtiyacım yoktu
Paramın olması ve sipariş etmem yeterliydi

Yeterli miydi gerçekten?
Sevilmeyi de getirirler miydi kapıma kadar?
Şefkati marketten alabilir miydim?
Telefondan ulaştığım dünyalar yanımda mıydı?
Yoksa hepsi bir illüzyon muydu?
Yalnızlığı gideren teknoloji ne zaman yapılırdı?

İnsanlar çok uzaktaydı
Sadece yalnızlığım vardı





0 yorum: